torsdag 22 november 2012

Vårt nya kök!

Köket i huset vi ska flytta in i 
ska inte förändras SÅ mycket,
och det är vi glada för!


Vi börjar redan utanför köket, 
här finns en serveringsgång
Med många skåp
och en rejäl bänk.
 

 Välkommen in i vårt kök!
I det här hörnet kommer förändringen att ske, 
det ska flyttas om så att det tillkommer en fläkt.
Tyvärr innebär det också att diskbänksplåten måste försvinna,
vi gillar den.

 Väggen mot serveringsgången.
Fler skåp!

 Här står jag med ryggen mot diskbänken
och tittar mot matplatsen.
Fler skåp!
Det höga skåpet i hörnet är ett skafferi!
 Bortre väggen vid matplatsen, 
ÄNNU fler skåp!
Visst är det imponerande!
Jag kan fortsätta fynda på loppis!


Matplatsen är inte så stor.
Vi hoppas hitta ett smalare köksbord.
Längs skåpväggen här 
ska vi ha en kökssoffa.
 Som ni har förstått
är det här ett ganska stort hus, 
där det tidigare har funnits tjänstefolk!
Charmigt med ringsystemet, 
även om funktionen nu är borta
(liksom tjänstefolket)

Här är skafferiet!
Här vill jag ha lite färg, turkosa hyllremsor 
tänkte jag mig.
Först tänkte jag att mamma kunde virka, 
men hon vill bara virka vita.

Så jag ska sy hyllremsor! 
Om någon vet vart jag kan hitta den här färgen (aqua)
med större prickar, eller i tvärtom färgställning, 
tar jag gärna emot tips! 


Mamma virkar till det här skåpet istället!
Här tänker jag lyfta bort luckorna
för att öppna upp.

Jag längtar!

Lämna gärna en kommentar,
det gör mig så glad!

Åsa 

5 kommentarer:

  1. Jisses vad mycket skåp! Ser fram emot att se dina sydda hyllremsor. Jag kan riktigt se dig virvla runt i huset,och Mats spatsera runt med sin kaffemugg nynnandes på en psalm. Ni är ju alldeles för långt borta <3 Elna

    SvaraRadera
  2. Vilket häftigt kök! Och vilket stort och pampigt hus ni verkar ha där! Ser fram emot att få se mera av huset framöver. Och sen också när det är helt färdigt såklart. :-)

    SvaraRadera
  3. Ja det va rejält med skåp! Och äntligen ett ordentligt skafferi!
    Ska ni ha kvar tjänstefolksknapparna?

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas det, Linnea! Kraaam, Elna!

    SvaraRadera
  5. Oj, blir lite avis på alla era skåp och på ett ordentligt skafferi (finns inte i nyare hus, inte ens ett litet).
    Fortsätter att följa dig.
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.