söndag 18 november 2012

Loppisfynd 3

Vi (maken och jag) har fått ett nytt lördagsnöje!
I tre lördagar nu har vi varit ute på loppisar.
Veckans fynd presenteras härmed:


 En härlig, stor sjömanskista! Den ska vi hitta/beställa en glasskiva till, 
så får den bli soffbord i vårt nya vardagsrum.


 Vacker och i utmärkt skick! Jöns Persson har ägt den en gång, 
riktigt skånsk proviniens, alltså!

 Fin inuti också.


Mer från resegodsavdelningen!
Bruna och svarta resväskor ser man ju emmelanåt, 
men den här färgen kändes "ny" för mig.


Detaljerna är underbara! Mässingskodda hörn...
 

...och handtaget! Tänk att det inte är mer smutsigt!


 Väskan har ju ändå varit med om en del.
Minst 10 polletteringsetiketter sitter  på den ena gaveln.
Säljaren föreslog: "Den kanske har varit i Amerika!"
Jag sa att jag inte trodde det, men kanske i Paris...


...och ser man på, jag hade rätt!
Malmö - Paris med tåg,
så skönt att kunna pollettera väskan! 


Fräsch och fin!
 

Och det är en själsfrände till mig som ägt den!
I innerfickan låg nämligen denna provlapp, och en trädd synål.
Undrar vad han eller hon köpte hos Ljunggrens eftr för 3.05 kr?


Handdukar hittade jag också, 
rosa i både linne och bomull.
Glad!
Flera av dem är aldrig ens använda.
 

Ett gäng röda också, de nedersta helt oanvända.


En rosa linneduk, som tillfälligt får bli
dammskydd till min nyuppväckta overlocksymaskin.
 
 En vacker tulpantavla, signerad L Bauer, 
kanske Lisa Bauer?
Jag kan inte avgöra om det är ett tryck eller orginal, 
men den är säkert värd de 30 kr jag betalade.


En Gunda stänkflaska, har nog inget "värde" alls, 
men rymmer mycket nostalgi!


En vacker gammal pappask fick jag på köpet!
 

Här ska nog gamla julkkort jag fyndat tidigare få bo!


En porslinsskål från gamla Östtyskland
och en sockerströare
summerar dagens fynd.

Totala priset? 510 kr! 
Dit åker vi fler gånger!

Nu ska jag tvätta handdukar!

Åsa

1 kommentar:

  1. Oj så många prylar! Nu har ni väl nästan fyllt huset innan ni ens flyttat in ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.