lördag 24 november 2012

Mitt blivande syrum, och vardagsrummet

Jag har försökt flera gånger
att börja kalla syrummet för min studio,
men det blir alltid syrummet till slut ändå.
 
Det nya blir lite större än det jag har nu
och det är som gjort att sy lapptäcken i:
 

Här har jag kommit från biblioteket
och tittar mot vardagsrummet.

  
Två kakelugnar finns, 
tyvärr inte eldningsbara.

 
Tre fönster får jag alltså, ljust och fint!
Utsikt mot trädgården.
 
 
Tapeten nu är en randig vit vinyltapet.
Den ska målas vit.
Hoppas det blir bra!

  
Så tar vi steget in i vardagsrummet.
Två fönster mot trädgården.
Fint golv.

 Till höger dörren mot serveringsgången.
Jag gillar den lilla nischen bakom dörren!
Till vänster dörren till hallen, 
med trappa och gästtoalett.


Takrosett är fint!

 
Här ser man ut i hallen från en annan vinkel,
ytterdörren skymtar.
 
Allt det som är grönt nu, 
kommer att bli denna grå nyans.
 
Jag längtar vidare!
 
Åsa
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.