tisdag 27 november 2012

Inspirerande bilder

Att påstå att Pinterest har förvandlat mitt liv
är verkligen att ta i, 
men det har definitivt förändrat mina morgonvanor!
 
Tidigare var jag morgonpigg, 
var nästan alltid uppe före 7, 
vare sig jag behövde eller inte.
 
Numera är jag uppe längre på kvällarna
och sover längre på morgnarna.
Förändringen kom faktiskt vid hemkomsten
från en USA-resa i höstas, 
jag ställde aldrig helt om tiden till svensk igen!

Dessutom ligger jag kvar och "drar mig", 
något jag aldrig funnit nöje i tidigare.
 
Jag tar min iPad, 
kollar mail och Facebook lite snabbt.
Sedan klickar jag på Pinterest-ikonen
och driver iväg!
 
Jag vet att några av er inte alls känner till Pinterest, 
därför vill jag visa lite hur det fungerar.
Varning för beroende utfärdas!
 
Gå till Pinterest.com 
i "Search"-rutan skriver du in
Åsa Holmér
klicka sedan på Pinners.
 
Nu får du upp sidan med mina album
och kan titta på bilder som jag gillat.
 
Välj albumet Inredning
och klicka på rutan med bordet som blir en stoppad "bänk".


 
Klicka sedan på den bilden igen när den kommer upp i ett större format, 
och du kommer till hemsidan 
som beskriver hur man gör!
 
När du tittat färdigt på "mina" bilder, 
skriver du in ett ord DU är intresserad av i sökrutan.
Säg att du gillar hundrasen mops.
Om du skriver "mops" i rutan
får du upp en hel del bilder på söta mopsar, 
men även på golvmoppar och annat knepigt.
 
Skriver du "pugs" istället, 
kommer MASSOR av söta mopsar!


 Kanske denna sötnos kan få mina barn att ge mig en mops
när jag fyller år i vår?

 
Eller denna?

 
Min syster faller nog när jag visar den här!

När du vill ha hjälp att leta,
söker du upp rubriken "Categories" på startsidan.
Där kan du t ex välja "DIY & Crafts"
(=Gör Det Själv och Handarbete/Pyssel).
 
Titta på bilderna, 
klicka på dem du gillar, 
gå vidare till hemsidan, 
bli en "följare" av hemsidor du gillar (även min!)
och klicka vidare
och vidare...
 
Snart har det gått en timme 
och du är FAST!
 
Då kan du öppna ett eget konto där på Pinterest
och börja "nåla upp" egna bilder på digitala anslagstavlor.
 
Ha så kul!

2 kommentarer:

  1. Blev introducerad till pinterest av min svägerska. Den är lika vanebildande som Ravelry, men absolut inspirerande. Man fastnar lätt.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Bäst jag håller mig undan....syr inte bara kollar på allt som görs!
    Kram/Ally-Marie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.