måndag 19 november 2012

Att glädjas åt en dimmig förmiddag i november!


 Det allra roligaste först:
Ja, visst är krukorna fina, men ser ni den gula bilen?
Den betyder att hantverkarna är här och jobbar i vårt kommande hem!
Tänk att man kan bli så glad över en gul bil, som inte är postbilen!


Jag tömmer diskmaskinen och gläds över vårt fina porslin, 
Plissé från Pillivuyt.
Tallrikarna har vi haft i snart ett år, 
men vi har gratängformar som vi haft i mer än 10 år, 
fortfarande lika fina.
Kvalitet lönar sig för det mesta!
 

Skålen i samma serie, var igår fylld av Geisha choklad.
Jag ska njuta av dem som är kvar!
 

 Min iPhone är jag så tacksam över!


Min rosa mugg, köpt i en bokhandel i New York
för många år sedan.
Fylls med Pepsi Max!
 

 En låda med vackra gamla spetsar!


 En av mina orkidéer
som blommar om och om igen.


Böckerna på mitt sängbord.
Sköna krämer för händer och fötter.
Min iPad.
 
 
Två sjalar att sticka vidare på.
 

Mina igelkottar! En vid symaskinen och en vid skärbordet.
Från Alessi.
 

En läcker bunt med tyger.
Symbol för att jag ska sy, så snart jag städat klart idag.
 

Tyger jag färgat själv.
Det ska jag göra fler gånger!
 
 Min favortitsprätt, 
som dök upp igår efter lång bortavaro.
Som min vän Ann säger:
Kviltarens bästa vän!
 
 
Ännu fler nålar, i fin skål från Alessi.
 

En skinande ren diskho, 
visar att jag åtminstone börjat med städningen!
 
 Den blev ren med hjälp av Cilit Bang.
Minns ni för några år sedan? 
Man ville inte köpa den produkten, 
för deras TV-reklam var så pinsam!
Men sedan blev den utsedd till Bäst i Test, 
och plötsligt tömdes butikernas hyllor.
Nu gör jag visst själv reklam för den!

Min fina tomatskål från Pukeberg
har jag haft länge, 
ser nu att den är signerad redan -91.

Till sist kan jag nu glädjas åt att solen tittar fram ur dimmorna!

Ha en bra novembermåndag!
Hoppas du kan hitta något att glädja dig över!
Berätta gärna i en kommentar!

2 kommentarer:

  1. En solig och fin novemberdag. Jag har haft sykurs och var kvar en timme och sydde klart en grytlapp. Nu har jag sytt två grytlappar, en kasse, en nesse och en löpare till basaren 8-9 december och det är jag glad för. Hoppas hinna sy några grytlappar till och kanske en liten julduk.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst har man även i det tråkiga gråa novembervädret massor att glädja sig åt, gäller bara att stanna upp och plocka fram dem så som du gjort!!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.