tisdag 13 november 2012

Loppisfynd 1

Jag älskar loppisar! Allra helst förenings-loppmarknader.
Alla prylarna på den här sidan är från just en sådan loppis.
Först alla fynd i metall. Dags att skaffa sliverputs!
Vet någon vad skålen med det toppiga locket har använts till?
I botten finns text som jag tror är arabiska.


Ett tennfat från Askvoll Brug i Norge.
De gör (gjorde?) kopior av gamla tennföremål.
Detta är väldigt tungt och såldes en gång av en guldsmedsbutik i Trondheim.    
  
Vad har dessa söta änglar använts till? Jag antar att något fattas där i mitten.
Riktigt tunga är de!
Det lustiga är att jag har ett liknande gäng sedan innan, då i mässing.
  
      Liten Jesus-tavla.
Diverse vackert glas. Karaffen ska få bo i ett gästrum.
Det taggiga klotet gissar vi är en annorlunda ljuslykta, det ska bli spännande att prova!
Det lilla klotet är från Design House Stockholm. 
 
        Porslin med rosor på är ALDRIG fel!
 
 
Ett vackert set som nu gör att jag måste köpa ett toalettbord också!
Men ett sådant har jag ju önskat mig länge ändå...   
 
Mer borstar. Det övre setet för smulor på ett litet kaffebord, kanske?
Den långhåriga penseln är så mjuk. Jag gissar att det är tagel från en fjordhäst.
 
En gammal bricka från Kärnkaffe och två små turistkrus från Österrike.         
 
En kikare-väska har jag länge velat hitta. Den här är dessutom liten och söt!
 
        Vackra gamla flaskor kommer att pryda sin plats i vår matkällare.

Och konservburkar ska ersätta gamla Tupperware, i vårt fina skafferi.
                     
 
Ett helt gäng gamla lakan.
Något blir brukslakan, några gardiner och några säkert
 något helt annat.
                                                      
Virkade spetsar kan man heller aldrig få för många av!    
                             
Örngott till kuddar 60 x 60 cm. Helt perfekt Shabby Chic!

Och priset? Vad gav vi för allt detta?
800 kr! Det kan man inte klaga på!

Lämna gärna en hälsning i kommentarerna, 
det gör mig SÅ glad!

Åsa

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.