tisdag 28 maj 2013

Kastanjestaketet kommer på plats!

När jag berättar att vi nu har börjat sätta upp
vårt kastanjestaket
kan du säkert förlåta
att jag inte har haft tid att blogga!
 
När jag trädgårderar försvinner tiden.
Idag skulle det komma skurar.
Jag tänkte att jag jobbar väl tills regnet kommer.
Förmiddagsfikat missade jag.
Lunch tog jag mig tid till
att värma i micron.
Ut i trädgården igen!
Först klockan 16 kom det en skur,
och den var nästan över innan jag kommit in.
 
Hur ser det då ut?
 
 Så här!
Du får se några små glimtar idag.
Vi har satt nästan halva staketet,
men många justeringar återstår.
Här är det svarta vinbär på insidan av staketet,
hostor, astillbe och löjtnantshjärta i perennrabatten utanför.

 Samma rabatt, utifrån.
Det är inte helt lätt att få det som man vill ha det!
Vi sträcker så mycket vi kan,
men det borde nog sträckas ännu mer.
En sång sjunger i mig,
en gammal favorit av Ingemar Ohlsson:

 
Observera slutorden, det går!
 
Nu ska Inez och jag äta middag.
Mats har en lång arbetsdag i Lund,
vi får se om vi orkar göra ett ryck till
när han kommit hem!
 
Det är ju så roligt!!!
 
Åsa

  
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.