lördag 17 november 2012

Loppisfynd 2

En lördag i november körde vi till grannbyn
där det var julmarknad.
På Hembygdsgården fanns en loppis också!
 Enligt min mening är det med "huvuden" som med spetsar:
Man kan aldrig få för många!
Ljusstakar är ju bra att ha, små glasburkar och plåtburkar likaså.
Den lilla höga skålen blir nog tjusig när jag putsat upp den!

 Man kanske skulle lära sig att göra eget ullgarn, nu när jag har kardor?
Såsskålar är bra att ha när man som maken har som hobby att göra såser!
Men vad ska man ha den gigantiska hålsleven till?
Och den broderade lilla hatten?
Spånkorgen var bästa fyndet, alldeles hel!

Vi fyllde på förrådet av brickor också, 
kanske målar jag  dem senare.
Den tunga pannan i förgrunden 
får mig att tänka på guldvaskning!
Totala priset? 120 kr!
Jag längtar redan till nästa loppis!
Åsa

2 kommentarer:

  1. Jeg kan se, at du har købt "Mogens" Det lille hoved på øverste billede købte jeg også, i gips, for over 30 år siden. Han blev opkaldt efter en daværende tantes lillebror. :-)Lige for tiden står han i et skab, men måske skulle jeg finde ham frem igen.

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt en likadan sedan innan också, men det vågade jag inte berätta! Tack att du berättade mer om den!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.