lördag 11 maj 2013

Vårt 101-års kalas och annat trevligt

I torsdags, på Kristi Himmelsfärdsdag,
hade vi så vårt kalas
där vi firade att jag fyllt 50 och Mats 51.
Jag hade "ledigt" och fotade ingenting alls på hela dagen!
 
Men ni kan ju få se de små bordsdekorationer jag gjorde,
så här i efterhand.
 

 Kaffekoppar från loppis
och rosor i den mest perfekta rosa nyans.
Rosa Åsa, ut i fingerspetsarna!

 Gamla och nya vänner,
från när och fjärran.
Inte fler än att vi hann umgås med dem alla.

 Allt fika smakade gott,
ja t o m Clotted Cream fick jag ordning på till slut.

Flera fina presenter fick vi också,
många av dem till trädgården.
Bl a fick vi en uppstammad ros,
i precis denna rosa nyans!
Magnolia, tomatplantor, en rök (!)
en stooor orkidé
och andra trevliga presenter.

 Men allra trevligast var ju att så många av våra vänner
ville och kunde komma!
 
Idag är det en spännande dag!
Jag ska ut på ett äventyr av alldeles särskilt slag.
Det ska jag berätta om en annan dag!
 
Jag önskar er en trevlig fortsättning på helgen!
 
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.