tisdag 14 maj 2013

Terassen tar form!

 
Ja, vilken dag det blev!
På förmiddagen var det kallt,
blåsigt och lite regn.
Men jag skulle ändå jobba inomhus
så det passade rätt bra.
 
Sedan uträttade jag några ärenden
och "råkade" passera en handelsträdgård.
Ljuvligt!
En låda plantor fick följa med hem.
Jag har stor brist på ute-krukor, 
så jag får behärska mig tills jag har något
att plantera i.

 Men den här korgen hittade jag halvt begravd 
i ett buskage i vintras
och räddade den från att rosta bort helt.
Nu klädde jag den med halm
och fyllde den med lilatonade stjärnöga
och vita lobelia.
Inspirerad därtill av
Så fint vill jag också ha i min trädgård!

 Lavendelhäcken planterade vi igår.
Den ser ju inte så mycket ut för världen nu,
men nästa sommar kommer den nog
att vara stilig!
Och doften ska vi kunna njuta av redan i år!

 Penséerna är ju ännu för fina
för att skuffas bort.
 Sötnosar!

På Pinterest såg jag en bild
där någon hade sekatör och trädgårdshandskar
i en amerikansk brevlåda
i trädgården.
Så kom jag på att vi ju har en STOR brevlåda till övers!
I den får även grensaxen plats,
tillsammans med planteringsspadar och annat.
Vi har ju ingen trädgårdsbod
och har långt bort till garaget.
Praktisk lösning!
 Pelargonen Anne och
fuchsian Miss California
fick också följa med hem.
De får bo i emaljhinkar från Vadstena.
Gillar!
 
Till sist kunde jag avsluta arbetsdagen 
med ett bad i badkaret.
Underbart!

Nu sitter jag och laddar för Eurovisions
första semifinal,
Inez snusar så gott mot mitt ben,
väntar på att datorn ska ställas undan
och lämna plats i knäet.
Nu så!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.