onsdag 8 maj 2013

Bakdag!

Jag som aldrig brukar baka,
idag har jag bakat 8 timmar i sträck!
Det känns i benen...

Jag lekte Leila,
när jag stod där i köket och öste mjöl och socker
ur mina fina burkar:


 Vad blev det då?


4 banankakor
 
 2 cheesecakes
+
1 omgång biscotti till,
frökex (står fortfarande i ugnen).
Jag försökte också koka 1 liter grädde till clotted cream,
men lyckades inte särskilt bra.

Vi hoppas att det kommer många gäster
och att de tar det som det är.
 

 Ser du skillnaden mot igår?
Det kom lite regn
och det gjorde skillnad.

 Vi har fått en uteplats idag!
Den är redan nästan klar.
Och större än innan har den blivit.

Här tittar jag lite åt sidan, mot allén och Lund.
Det ska sås i nytt gräs i jordfläckarna,
som jämnar ut gräsmattan i parken.

Imorgon är det fest!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.