torsdag 16 maj 2013

Trädgårdslandet som är mer än så

Runt vårt trädgårdsland samlar vi ju också våra perenner.
Jag älskar perenner!
Har hellre sådana än sommarblommor.

Nu har jag grävt mera.

 Lite svårt att se, kanske, men visst är det härligt med allt det gröna!

 Här är bortre långsidans rabatt.
Den innehåller många astillbe och stjärnflockor
och gott om kantnepetor. 
Om ett par månader fyller det ut mera!

 En av förra sommarens favoritkombinationer
har jag förstås upprepat:
Vit löjtnantshjärta och vitkantad hosta.

 Kortsidan har många hostor,
här delen fram till där grinden ska vara.
Vi ska ju ha ett kastanjestaket runt hela den inre delen.

 Vad är detta?
Ganska ful nu, men den fick följa med i flytten,
för jag hoppas det är något tjusigt!
Den blommade aldrig ifjol...

 Hostan "Big Daddy" köpte jag ifjol.
Stråna intill har jag låtit vara kvar, 
det KAN ju vara allium!
Kantnepeta har jag, som sagt, många.
En favorit alltså.

Vad saknar jag nu? 
Höstanemoner!
Jag ska fråga om jag kan få gräva upp några
från gamla trädgården,
där fanns de ju i mängder.

Vi har ju också en hel långsida kvar att fylla!

Idag har det blåst 10 sekundmeter,
men ändå varit så varmt att jag 
jobbade i shorts och linne.
Härligt!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.