måndag 13 maj 2013

Att ha hunden på jobbet

När jag jobbar i trädgården
(Trädgårderar)
är Inez en tillgång.
hon rusar runt och får mig att le,
eller vill gosa och får mig att vila en stund.
 
Men en annan av mina uppgifter är att 
korrekturläsa.
 
 Det har redan innan gjort mig sömnig efter en stund,
men nu är det helt hopplöst!
Inez vill ju vara med mig, så nära som möjligt.
Nu får hon inte plats i knät,
så då ligger hon på fotpallen.
Och snusar så gott!
 
Mats kom nyss in för att kolla läget,
och trodde att jag var sjuk!
Jag såg tydligen ut som när vi nyligen
hade influensa.
 
Han har nu servat mig med
Pepsi Max och en biscotti,
så nu ska jag orka läsa ett kapitel till!
 
I eftermiddag blir det trädgårderande igen,
längtar!
 
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.