måndag 14 januari 2013

The Skinny Rules, dag 8

En vecka avklarad!
Det känns bra, inte som någon större uppoffring.
Jag har gått ner 1,1 kg, 
får väl ses som skapligt med tanke på
att vi hade trappat ner rejält redan helgen innan.
Min erfarenhet är att man annars brukar få
bäst resultat den första veckan.
 
Denna första veckan åt vi utifrån reglerna 
efter bästa förstånd, 
utan att ha tillgång till mer information.
Nu har vi fått boken, 
och kan se att vi tolkat ganska bra.
 
Den vecka som börjat idag
ska vi försöka följa menyplanen som finns i boken.
Vi följer alltså Bob´s recept
till alla måltider.

 Dagens frukost bestod då av:
1 omelett på 3 äggvitor och en gula
med paprika och körsbärstomater i
1 skiva fullkornsbröd
med ost (lånad från förmiddagsfikat)
2½ dl tinade jordgubbar.
Till det drack jag te, men först en mugg vatten.
 
Jag har inte druckit någon Pepsi Max alls på en vecka, 
bara te och apelsinvatten.
Det går bra, men är liiiite tråkigt ibland.
 
Till lunch åt vi Bob´s Cobb, som är en kycklingsallad.
Salladen var helt OK,
men dressingen alldeles för sur.
Det smakade lika "hideous" (Mats uttryck)
som det såg ut:
 
 
Vi behöver verkligen träna på "Presentationen"
som de säger på Sveriges Mästerkock!
Vi bara blandade i en skål
och hällde upp på tallriken...
 
Men igår åt vi ugnsrostade grönsaker
enligt  Bob´s recept, 
och de var jättegoda!
Så det finns hopp!
 
Nu ser vi fram emot middagen, 
ugnsgrillad fisk.
 
Jag svarar gärna på frågor
om du undrar över något!
 
Åsa
76,4 kg
-1,1 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.