torsdag 17 januari 2013

The Skinny Rules, dag 11

Vi överlevde vår första vegetariska dag!
Med den äran, får vi säga.
Vi gick ner 2 hg var + de 2 hg vi tillfälligt
gått upp dagen innan.

Lunchen var riktigt god, 
med bl a hemgjord hummus, 
helt utan fett.

Dagens frukost blev en repris, 
pumpernickelbrödet med 
jordnötssmör och banan.
Gott och mättande!

Jag har nu jämfört pumpernickel
med ICA Basics  Rågbröd.
Det som är skillnaden är att 
större del av kolhydraterna är sockerarter
i ICAs bröd.
Plus att pumpernickel kostar
4 gånger så mycket!
ICA duger åt oss.

Hur går det annars, då?
Bra!
Jag är aldrig hungrig mellan måltiderna, 
har absolut inget sockersug
och längtar inte ens efter Pepsi Max.

Det är SÅ motiverande att se
siffrorna på vågen sjunka så snabbt!
Ändå har det varit si och så med promenerandet sista veckan, 
jag har så mycket korrekturläsning att göra, 
och har svårt att ta mig tid till promenader.
Men idag ska nog vara sista dagen för det, 
i den här omgången.
Dags att sätta igång!

Åsa
75,7 kg
- 1,8 kg

Inredningsbloggandet är i tillfällig vila.

3 kommentarer:

  1. Hej dig vad duktigt du är.Tänk vad man stoppar i sig utan att tänka sig för...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Helena! Det är nog lättare att hålla ut nu när jag gått ut med det så offentligt, jag har många som förväntar sej resultat! Kram!

      Radera
  2. Va' duktiga ni är, båda två.
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.