onsdag 9 januari 2013

The Skinny Rules, dag 3

God förmiddag!
I morse visade vågen på exakt samma som igår!
Men jag misströstar inte, 
vet att det brukar gå trappstegsvis.

I de flesta dieter uppmanas man 
att inte väga sig mer än en gång i veckan,
något jag alltid brukar trotsa.
Jag motiveras av att se vågen "klättra neråt" varje dag,
och vet att det är fullt normalt att det står stilla
eller t o m ökar något emellanåt.

Och jag kan glädjas med min man Mats,
som har minskat 1,3 kg på två dagar!

Idag kommer nog boken!
Jag har fått besked att den är på väg.

Den här månaden tillbringar jag 
den allra mesta tiden hemma,
jobbar med korrekturläsning.

Det gör det enkelt med maten, 
särskilt då Mats också är hemma, 
som tycker om att laga mat
och gör det väldigt bra.

Igår åt vi fläskschnitzel med haricot verts,
stekt lök och champinjoner till lunch.
Det var jättegott!
Till middag blev det sallad igen.
 
Jag förstår att det är krångligare
om man jobbar borta hela dagarna!

Något jag brukar ha i handväskan
för de tillfällen man är hemifrån
några timmar
och hungern plötsligt griper tag i en,
är en liten burk eller påse med nötter.
Det mättar bra och innehåller inte socker.


Det blir nog en dimmig promenad idag med.

Ha det!

Åsa
76,8 kg
-0,7

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.