måndag 21 januari 2013

The Skinny Rules, dag 15

Idag var det riktigt spännande att ställa sig på vågen!
Skulle jag ha klarat målet, 
att gå ner i snitt ett kilo i veckan?
 
Det har blivit lite si och så med
promenerandet den gångna veckan.
 Och igår åt vi lunch med vänner 
på en "foodcourt", på Entré i Malmö.
Det fanns inte så många hälsosamma
alternativ där.
Jag valde "Beirut Chicken Salad"
och åt de delar av den som ryms inom reglerna.
 
Och trevligt var det!
Att umgås med nya och gamla vänner,
är helt klart värt en hel del krångel!
 
Det är nyttigt för mig med den extra press på mig
jag får av att "redovisa" inför er.
 
Resultatet, då?
-2,2 kg på 2 veckor!
Exakt samma för Mats, 
"vi följs åt genom livet", 
som han sa.
Jag väger nu mindre än jag gjort på många år,
skönt!
 
Vi har nu bestämt oss för att 
äta betydligt mer fisk och grönsaker.
Vi tycker att det är gott,
och det är både nyttigare och billigare än kött.
 
Ugnsrostade grönsaker med pressad apelsin över, mums!
 
I lördags unnade jag mig ett nöje, 
åkte på en loppmarknad.
Köpte bl a en bauta-skål
som var perfekt att servera Ceasarsallad i
när vi hade middagsgäst.
 

En bild till, bara för att njuta av kombinationen
av färg och vitt, 
något jag älskar!

I eftermiddag ska jag fortsätta med ett lapptäcke
jag påbörjade i lördags, 
som går i denna färgskala + lite blått.
Gillar!
 
Men först promenaden, 
den här veckan ska jag inte fuska!
 
Åsa
75,3 kg
- 2,2
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.