måndag 7 januari 2013

Nu kör vi!

Idag börjar den!
Månaden med hälsosamt liv, 
som kanske följs av många fler, 
men jag satsar på en att börja med.

Som jag skrivit tidigare 
kommer jag att följa Bob Harper´s diet
The Skinny Rules.
Jag har beställt boken,
men inte fått den ännu, 
så de här första dagarna går vi "bara"
efter hans regler 

Morgonens frukost blev ungefär som vanligt,
den brukar kunna klassas som hälsosam:
3 skivor Fiber balance knäckebröd
Keso med tomater
Ägg med lite kaviar
Te
En god bok, denna av Lucy Dillon.
 
Nytt är då att jag innan frukosten 
drack en mugg vatten, 
med apelsinskivor i kannan
för att få lite smak.
 
Jag kommer inte att fota varje måltid,
särskilt innan jag fått boken.
Då kanske jag visar och kommenterar
måltider ur den.
 
Jag "vägde in" i morse på 77,5 kg.
Det stora målet är 70 kg
och jag hoppas nå under 75 kg
innan denna månad är slut.
 
Nu ska jag korrekturläsa
så mycket jag orkar
och sedan ta dagens promenad.
 
Lycka Till till er som hänger på!
 
Åsa
77,5 kg
 
PS: Den vanliga inredningsblogggen är i viloläge en månad,
tills renoveringarna tar fart igen. DS
 
 

2 kommentarer:

  1. Var hittar man boken?? För detta lät som något värt att testa.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kerstin! T ex på Adlibris, här: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0345533127

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.