torsdag 15 augusti 2013

Inför SyTillsammans på lördag

Igår var Helsingborg, några mil bort,
Europas regnigaste stad.
En perfekt dag att sy och sticka!
 
Jag sydde några förvaringar till,
för att göra fotoserien inför lördagens
"distanskurs".
 
 Den här t ex, i lite annan stil än de tidigare jag sytt.


Jag plockade också ihop ett par paket som premier:

 3 halvmetersbitar av eleganta mörkturkosa tyger,
2 av dem är från Jinny Beyer,
+ 1 fin rulle kvilttråd.

1 packe ljusblå 30-talstyger,
totalt 2,5 meter.
 
Så här kommer det att fungera:
 
Klockan 10 på lördag, 17 augusti,
lägger jag ut en beskrivning med bildserie på 
hur man syr dessa enkla "förvaringar"
här i bloggen.
 
Fram till kl 16 finns jag till hands för att svara på ev frågor,
som lämpligen lämnas som kommentarer under det inlägget
i bloggen.
 
Under lördagen, och fram till söndag kväll kl 20,
är du välkommen att lägga upp bilder på de förvaringar du sytt
på Varmvits Facebook-sida,
en förvaring per bild.
Du behöver ha "gillat" den sidan för att kunna lägga upp bilder,
men det tror jag att de flesta av er redan har gjort.
 
Senare under söndagkvällen kommer Mats och Linnea,
min make och dotter,
att välja varsin favorit bland alla visade förvaringar.
Jag berättar på Facebook om vinnarna
och den av dem som hör av sig först,
får välja vilken av vinsterna han/hon vill ha.

Solklart?
 
Vill du förbereda dig redan nu?
Då behöver du:

2 olika tyger, ca 1 FQ eller en 30x110 av varje
1 dragkedja, minst 25 cm
Klistervadd el dyl som räcker till tygerna.
+ förstås matchande tråd, symaskin och andra tillbehör.
 
Du får gärna bjuda in fler att vara med!
T ex genom att dela detta inlägg genom "knapparna" strax här nedanför,
eller genom att dela länken på Varmvits FB-sida.

På lördag ska vi sy och varva upp inspirationen inför höstens storverk!

Åsa

1 kommentar:

  1. Åsa Åsa nu ska jag vara med och sy! Nu ska det bli av! Jag går genast och plockar tyg!

    Tack för att du lockar och pockar!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.