lördag 10 augusti 2013

Fler förvaringar sydda

Vi var 6 glada damer som träffades här hos mig igår
och sydde (och fikade) tillsammans.
Roligt att det gick att ordna med så kort varsel!
 
Det var fler som ville komma, men inte kunde just igår,
så jag får väl ordna fler tillfällen!
 
Här är några av förvaringarna från igår:
 

 

Det är roligt att de blir så olika, beroende på tygval.
De får "olika uttryck" som man så fint brukar säga.

Nästa lördag, 17 augusti, ordnar jag en "Sy Tillsammans" här i bloggen,
där jag lägger ut en beskrivning på den här enkla förvaringen.
Då kan vi sy den tillsammans, oavsett vart i landet ni bor!
Jag ska se till att ordna fram en premie också.
Anmäl dig gärna på Varmvits Facebook-sida,
där jag lagt upp det som evenemang:


Jag vill gärna visa en förvaring med ett helt annat "uttryck" också,
den har jag fått i present av en koreansk vän:
 
 Visst är den fin!
Kolla in kviltningen:

 SÅ fint, SÅ litet! 
Varje båge är ca 0,5 cm!
Tack, Julia!

Till sist en bild som visar varför vi inte kan vädra i TV-rummet numera:

 Ett fågelbo, ca 40 cm under fönstret!
Vi tjuvkikar lite, någon gång per dag.
 
Åsa

1 kommentar:

  1. Fina förvaringar och vilken otrolig kviltning på den lilla. På kiosken i Tönnebro, när vi rastade där i sommar så var det ett svalbo där det satt sex små ungar som kvittrade och gapade stort och mamma och pappa hade fullt sjå. När vi var dit två veckor senare var de borta men det flög svalor vid sjön så det var väl ungarna antar jag. Det var så härligt att se att de byggt bo så "centralt" men det var nog lätt att hitta mat där.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.