onsdag 27 mars 2013

Nu intar vi salen!

Vi intar rum efter rum i vårt stora hus!
Idag körde vi till IKEA och köpte soffor 
och en massa annat.
Visste du att man får låna släp där,
alldeles gratis?!
Praktiskt!
 
Vi behöver inte lämna tillbaka det förrän
kl 11 imorgon,
så vi har letat på Blocket
efter ett bord till biblioteket,
men inte hittat något tyvärr.
Annars hade det ju varit smart 
att kunna hämta det i släpet!
 
Men nu till salen!
Det tog en väldig tid att stryka
klädseln till sofforna,
så ljuset hann försvinna.
Men jag fotade lite ändå,
det blir mer en annan dag
då det också är mer "färdigt".

Här står jag i dörren från hallen. Köket ligger till vänster, syrummet till höger.
 
Ljunggardiner från 60-talet, Empire-krukor som jag samlat på i många år.


Sjömanskistan som jag köpte på loppis har fått en glasskiva,
också från loppis! Det är tydligen ett fönster från en gammal
tågkupé!


 Jag sydde två enkla kviltar hit till salen, 
här har en av dem kommit på plats.
 Gubben i hörnet har vi haft i många år,
men nu kommer han att få lämna sin pelare!

 Mats kom nämligen på att vår lilla ängel
pryder platsen mycket bättre!
 
Imorgon inreder vi vidare i salen
och på fredag ska vi hämta en stor 
röllakansmatta hit.
Den går i grönt och ljung,
kommer nog att passa perfekt!
 
I övrigt var det en hel del vi hade tänkt köpa på IKEA
som vi inte hittade.
Små, vita trasmattor
och en helt vanlig klotlampa till köket. Icke!
Rullgardinerna hade fel sorts fästen.
Besticklådorna var för långa.
 
Men vi är nöjda med det vi köpte
och letar vidare!
 
Åsa
 
Lämna gärna en kommentar,
det gör mig så glad!

3 kommentarer:

  1. Kul att ni kunnat hitta soffor på IKEA! De ser ut att passa i jättesalen! Tjusigt!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande det är att följa er inflyttning i nya huset. Det ser så fint ut, alltihopa.

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att läsa om er flytt. Och vilket underbart täcke i rosa du sytt (se där jag rimmar!). Jag förstår att du inte har tid att sticka längre däremot har du inspirerat mig till att börja, inte med sjalar men raggsockor! Men jag har köpt ett nystan till en sjal också.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.