fredag 15 mars 2013

Huset 15 mars

Det har hänt en hel del den här veckan, 
mest i gästrummen, som jag redan visat.
Jag har tömt mitt nuvarande syrum
 på allt utom symaskinerna,
men allt har inte funnit sin nya plats ännu:

Rörigt värre!
 En del av det som står där ska till andra rum, 
som vi inte har tillgång till ännu.
Jag har också en skrubb på övervåningen 
där jag har vadd och sådant,
men den är snart fylld...
Ett stort skåp skulle jag vilja ha,
längs väggen mellan fönstren.
Golvytan räcker ändå till flera syplatser,
om det skulle behövas.

Hantverkarna har gjort klart badrummet!

Fotat från ena hörnet

Fotat från hörnet vid duschen.
 Det blir första gången vi får ett badrum med två tvättställ.
Toaletten finns som ni kan gissa
i det lilla utrymmet rakt fram,
med egen dörr.

Många timmar har lagts på den ena lilla toaletten nere.

Det tar tid att lägga pussel i klinker! Nytt och fräscht!
 Imorgon ska jag börja behandla golvet i sovrummet uppe,
kanske flyttar vi in "på riktigt" nästa helg!

Trevlig helg på er!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.