lördag 14 september 2013

Utflykt till Utah

Idag var det dags för en utflykt, till St George i Utah.
2 timmars bilresa bort, vi körde även genom Arizona
på vägen dit.


Genom öken och bergspass, vackert!
Givetvis passade jag på att sy några kuber, utom här
Däe vägen slingrade sig fram mellan bergen.

Målet?


Superior Threads och deras quiltbutik FabFabrics. Maria handlade en liten påse,
jag en lite större!


Det fanns mycket att välja på!


Priserna har stigit väldigt mycket de senaste åren! Nu kostar de flesta tygerna runt $12, 
ca 80kr.

Nöjda med våra inköp åkte vi sedan för att äta lunch, vi hamnade på Black Bear Diner.

Jag beställde Summer Harvest Salad, som var olik all annan sallad jag ätit!
Förutom sallat, champinjoner och paprika
innehöll den apelsin, jordgubbar, blåbär, tranbär,
mandel, valnötter, pecannötter och rostad kokos!
Lite Honey Mustard dressing till det.
Otroligt gott!

Nu är vi hemma igen. Jag har tvättat kläder och klappat mina tyger.
Strax får jag sy igen, jag tycker det är SÅ roligt!

Igår öppnade jag en Facebook-sida för Quilt Passion. Hemsida/blogg är på gång,
liksom webshop och Pinterest. Jag gör så mycket jag kan härifrån,
med iPad och mobilkameran.

Åsa


1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.