onsdag 15 maj 2013

Trädgårdslandet växer på många sätt

Det finns en bön jag tycker mycket om, Jabes bön:

Gud, välsigna mig
och utvidga mitt område.
Var med mig i allt jag gör
och bevara mig från olycka och smärta.

Den bads av Jabes i 1 Krönikeboken 4,
här i fri tolkning.

Idag har jag utvidgat mitt område!

Trädgårdslandet har fått växa, innan det ens är klart.

Vi har förlängt långsidan mot muren till,
där skottkärran står på bilden.
Detta så att vi ska få plats med den fina bänken
som jag köpte på loppis
och även med den uppstammade ros 
och magnolian som vi fick i present.

På bilden syns hur jag har fortsatt gräva perennrabatten,
så att den nu börjat nå runt hörnet.

Fortsättning följer!
Nu ska jag till Malmö,
ta del av ESC-yran lite.
 
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.